Klik for flere varer
Ingen varer fundet
Sammenlign0

NO WEBSHOP ORDERS OUTSIDE DENMARK

Handelsvilkår

Bortfald af fortrydelsesret på ydelser:
Ved bestilling af montage og service giver du hermed samtykke til, at levering af den pågældende ydelse påbegyndes og anerkender at fortrydelsesretten ophører, når ydelsen af fuldt udført/monteret.
OBS! Fraskrivelsen gælder naturligvis kun når du køber ydelser (f.eks. montage). På køb af varer har du selvfølgelig fortrydelsesret i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens regler, som du finder herunder.

Betaling: 
Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay og Viabill: Vælg betalingsform, og følg anvisningerne på skærmen.
Vi trækker først din betaling ved levering, eller efter udført arbejde.

Vigtigt:
Ved gennemførelse af en ordre på Scanheats webshop, bekræfter du at du har læst handelsvilkårene, og grundigt sat dig ind i de købte produkters ydeevner og specifikationer. Har du købt en montage, er det ligeledes meget vigtigt at du har sat dig ind i, hvad montagen indeholder.


Køb af varmepumpe med energitilskud:
Når der købes med energitilskud overdrages energibesparelsen og der kan ikke indberettes til anden side.
Bemærk: Det er købers ansvar at overholde reglerne for at søge energi tilskud, herunder at der kun søges et tilskud pr. adresse. Ligeledes er det købers ansvar ar oplyse den korrekte nuværende opvarmnings form og boligens størrelse. Alle energispare tilskud, kvalitets kontrolleres efterfølgende af Teknologisk Institut - viser det sig ved denne kvalitets kontrol at ansøgeren ikke er berettiget til det udbetalte tilskud, er ansøgeren forpligtiget til at tilbagebetale det fradragne tilskud til Scanheat A/S. Ved ansøger forståes køberen af den varmepumpe som tilskuddet er søgt til.

Køb af service abonnement:
Tegnings vilkår
Tegner du et service abonnement, yder Scanheat A/S service på din varmepumpe, inden for 12 måneder fra tegnings tidspunktet for abonnementet, således du bibeholder garanti på din varmepumpe.
Scanheat tager kontakt til dig inden for perioden, for at aftale et tidspunkt for service.
Betaling trækkes automatisk hver 12 måned, såfremt du ikke opsiger abonnementet.Service abonnementet dækker, et årligt eftersyn af varmepumpen og installationen. Konstateres der fejl eller mangler som ikke er dækket af garanti, faktureres der for udbedring af disse.
Tegnes set service abonnement efter udløb af en given garantiperiode, genstartes garantiperioden ikke. Abonnementet dækker stadig et årligt eftersyn og forbrugs gods og timeforbrug, ud over det af service abonnementet dækkende, betales af abonnenten.

Opsigelse vilkår
Et abonnement kan til enhver tid opsiges, til udløb ved næstkommende betalingsdato. Er en betalingsperiode påbegyndt kan der ikke ske refusion af indbetalte beløb.

Diverse
Service eftersyn er lovpligtigt på alle varmepumper med en kølemiddel fyldning på 1001 gram og derover.
Alle producenter kræver for at garantien dækker, at der udføres eftersyn uanset hvor meget kølemiddel varmepumpen indeholder.
Scanheat A/S anbefaler derfor altid et årligt eftersyn. En varmepumpe som jævnligt bliver efterset holder længere og beholder sin ydelse og udnyttelsesgrad længere.



Har du købt en Elitenordic pakke:
Du skal huske at få lavet årligt eftersyn, i alle år du har varmepumpen. Undlader du et år at få lavet det årlige eftersyn, bortfalder din 10 årige garanti. Husk at gemme fakturaen for købet af Elitenordic pakken og de årlige eftersyn. Varmepumpen skal være monteret af Scanheat eller en anden KMO certificeret montør. Service eftersynet skal være udført af kvalificeret personale med KMO certifikat. Det er brugeren af varmepumpen som har ansvar for bestilling af det årlige eftersyn.
Elitenordic gælder for varmepumper købt gennem Scanheat A/S. Elitenordic kan alene købes sammen med en ny luft/luft varmepumpe. Elitenordic sælges ikke til luft/vand varmepumper.

Særligt vedr. Elitenordic:
Elitenordic er et særligt tilkøb du foretager til din varmepumpe. Alle ydelser som indgår i Elitenordic konceptet - herunder bl.a. 10 års garanti, ydes således kun hvis det fremgår af din faktura at du har købt dette produkt.

Ordrebekræftelse:
Når købet er gennemført modtager du en ordrebekræfte til din mailadresse. Denne mail er din kvittering for købet.

Levering:
Vi sender vores varer med fragtmand eller GLS. Husk at vælge den rigtige forsendelsesmetode. Varen ekspederes så snart betalingen ses modtaget - Dankort betalinger sendes straks, hvis ikke varen er i restordre.
Med Post Danmark/GLS leveres varen dagen efter afsendelse. Varer, der leveres med fragtbil, leveres til første dør i stueetagen. 

Varmepumper og Klima anlæg, samt luftsolfangere leveres med fragtmand, vælg derfor en adresse hvor stor lastbil kan komme frem. Levering i sommerhus kvarterer kan være problematisk, da lastbil ikke kan komme frem på de små veje. 

Det er ordre afgiverens ansvar at opgive korrekt adresse. Såfremt der efter afgivet ordre, sker ændring af adressen, kan der forekomme en merudgift som betales af ordreafgiver.
Ved forgæves kørsel, henstilles varen hos fragtmanden til senere afhentning, af modtager. Vælges ny levering afkræves leveringgebyr på kr. 500,00 inkl. moms. Montering: Bestiller du en montering vil du altid blive kontaktet af vores ansvarlige medarbejder for videre forløb. Har du ikke allerede et anlæg kan du i den forbindelse med samtalen bestille det anlæg du ønsker, i samråd med vores medarbejder.
 Vi har forsøgt at angive en ca. leveringstid. Vi kan ikke garantere denne tids angivelse, idet leverings tiden kan påvirkes af sæson, ferie, vejrliget m.m. 

Angående afhentning:
 Har du valgt afhentning - skal varen IKKE afhentes på Gotlandsvej 22, men på vores hovedlager. Du vil få særskilt email med afhentningsadresse og tidspunkt fra os efterfølgende.

Modtagelse: 
VED MODTAGELSE ER DET VIGTIGT AT DU KONTROLLERER, AT VAREN ER INTAKT OG IKKE HAR LIDT OVERLAST I FORBINDELSE MED TRANSPORTEN. Husk at give besked til os med det samme, hvis uheldet er ude, og sørg for at gemme emballage m.v.
Er ordren sendt med GLS, gør da indsigelse overfor chaufføren ved modtagelsen, såfremt varen synligt har lidt overlast. Der henvises i øvrigt til GLS' generelle betingelser.

Anmeldelse af beskadigede varer skal ske til Scanheat via mail på info@scanheat.dk.

Reklamation
: 
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag
i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.Har du fået defekte eller fejlleverede varer, eller ønsker du at reklamere over en vare, skal det ske til Scanheat på info@scanheat.dk med angivelse af fejlen og kopi af den oprindelige kvittering. 

Scanheat SKAL kontaktes inden varerne sendes retur. Ved allerede monterede anlæg, skal montør rekvireres, da anlæg ikke må nedtages for indsendelse.

Man må under ingen omstændigheder tage en vare i brug, før reklamationen er færdigbehandlet. 
Vi reparerer eller ombytter og sender en ny når vi har modtaget den defekte/fejlleverede vare. Scanheat dækker rimelige transportomkostninger i forbindelse med reklamation/fejllevering.
BEMÆRK: Scanheat A/S kan under ingen omstændigheder, holdes til ansvar for et evt. reklameret driftstab. Scanheat A/S kan heller ikke drages til ansvar for afledte omkostninger i forbindelse med garanti sager, ombytninger eller lignende - herunder håndværksmæssigt arbejde, tilretninger i bygninger og lignende.

Såfremt køber ikke er tilstede på installationstidspunktet, kan der ikke efterfølgende reklameres over produktets udseende, udformning eller placeringen af installationen. Vi anbefaler derfor altid at køber er til stede ved opstart af installationen.

Måtte der opstå tekniske fejl kan der i perioder være ventetid på servicebesøg - ventetiden kan være 2-3 uger. Meget kan dog som oftest afhjælpes over telefonen, så ring gerne på 76284100.

Returnering/Fortrydelsesret:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@scanheat.dk,  eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen.  I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.           

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Ved køb af tjenesteydelser udløber fortrydelsesretten 14 dage efter aftalens indgåelse.


Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for varmepumper.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 500,-

Varer undtaget fortrydelsesretten
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. En vare der er monteret, anses for at være taget 100% i brug, og du modtager intet, hvis du returnerer den. Montager er en ydelse, og kan ikke godtgøres, efter at arbejdet er udført.

Manglende original emballage udgør en væsentlig værdiforringelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Scanheat A/S
Gotlandsvej 22
8700 Horsens

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette skal altid ske efter forudgående aftale

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Særligt
: Nedtages en varmepumpe for returnering, skal dette altid gøres af KMO certificeret personale.

Geografisk dækning:  
Tilbuddet gælder i Danmark på brofaste øer. På ikke brofaste øer, eller udland - kontakt os på telefon +45 7628 4100, alternativt e-mail info@scanheat.dk

Tekster og data: 
Vi forbeholder os retten til, uden varsel at ændre på de opgivne data, af hensyn til den løbende udvikling.

Bemærk: De opgivne besparelser, kan hidrøre enten fra besparelser i forhold til tidligere salgspriser her på siden, eller i forhold til priser hos konkurrenter.

Vedr. montage af varmepumpe:
Det er lovpligtigt at få varmepumper/klimaanlæg monteret af en autoriseret installatør. En installatør skal have et KMO nr. for at være godkendt. Spørg altid efter dette. Garantien bortfalder, i så fald varmepumpen ikke er monteret af en KMO autoriseret montør. Montering af varmepumpen er ikke automatisk inkluderet i købet. Du skal aktivt tilvælge montage.
Såfremt køber ikke er tilstede på installationstidspunktet, kan der ikke efterfølgende reklameres over produktets udseende, udformning eller placeringen af installationen. Vi anbefaler derfor altid at køber er til stede ved opstart af installationen.
Ved montage er det stedets ejer der har ansvar for at der ikke bores på steder hvor der er skjulte kabler, ledninger eller rør. Scanheat fralægger sig erstatningspligt såfremt der bores i kabler, ledninger eller rør.
Køber forpligtiger sig til grundigt at have undersøgt om den købte varmepumpe kan placeres på det ønskede sted. Er denne forundersøgelse ikke gjort kan der forventes meromkostninger. Fortrydes købet efter ankomst af montøren, faktureres der kr. 1500,- for forgæves kørsel. Beløbet fratrækkes før annullering af ordren. Der er opgivet mål på alle modeller.
Vi leverer din varmepumpe og montage inden for 2-3 uger. Montøren kontakter dig for nærmere aftale, 2-4 dage før forventet montage-tidspunkt. Forlænget leveringstid på 4-6 uger, kan forkomme i højsæson fra 1.7. til 1.4. 

Vedr. årligt eftersyn af varmepumpe:
Det er lovpligtigt at lave eftersyn på installerede varmepumper, hvert år. Service firmaet skal være KMO godkendt. Husk at gemme faktura på det udførte eftersyn.
Det er køberen af varmepumpen som bestiller det årlige eftersyn, du bliver således ikke automatisk kontaktet. 

Persondata:
Håndtering af personoplysninger: For at du kan få din bestilling leveret, skal vi bruge dit navn og postadresse. Hvis du vil have en ordrebekræftelse via e-mail, har vi også brug for din e-mail-adresse. Oplysningerne videregives eller videresælges ikke til trediemand. De vil kun blive brugt i Scanheat's markedsføring over for dig, hvis du udtrykkeligt har accepteret det. Dine oplysningner bliver gemt på ubestemt tid og du kan når som helst blive slettet fra kundekartoteket, hvis du sender en e-mail til info@scanheat.dk
Den dataansvarlige på Scanheat.dk er direktør Dan Hejnæs, 76284100 eller email info@scanheat.dk

Som registreret hos Scanheat A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@scanheat.dk

Garantier:
Vi tilbyder 5 års totalgaranti på alle vore luft/luft varmepumper. Læs betingelser her

Klage adgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores service afdeling på 76284100. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 22.01. 2016

Betingelserne er alene gældende for slutbrugere (B2C) og ikke gældende for B2B. For B2B forhandles særskilte aftaler.

| SCANHEAT A/S | GOTLANDSVEJ 22 | 8700 HORSENS | DENMARK | TEL.: +45 7628 4100 | CVR: 29613699 | 

.

.

TILBUD








Menu

Klik for flere varer
Ingen varer fundet